Mikä on Vuoden Service Desk -kilpailu?
Vuoden Service Desk -tittelistä kisaavat Suomen parhaat service desk -tiimit! Kisaan voivat osallistua yksityisen tai julkisen sektorin organisaatiot, niin isot kuin pienet yksiköt. Kilpailussa on yksi sarja. Arvioinnissa huomioidaan yksikön koko, toiminnan luonne ja sen luomat tarpeet.
Arviointiin on Kansainvälisen HDI-tukipalvelustandardin (The HDI Support Center Standard 2014) lisäksi sisällytetty ITILiä eli IT -palvelunhallinnan parhaita käytäntöjä sekä soveltuvia osia ISO/IEC 20000 -standardista.
Kilpailuprosessi
Onko teidän tiiminne seuraava
Vuoden Contact Center?
Vuoden Contact Center -kilpailu on järjestetty jo vuodesta 1999 lähtien.
Wave eli Wakarun Asiakaspalveluverkosto järjestää kilpailun yhteistyössä Kehittämistoimisto Prakto Oy:n ja Palvelu Plus Oy:n kanssa.
Kilpailu sopii pienille ja suurille palvelukeskuksille ja on toimialariippumaton.
Contact Center -kilpailu ja Asiakaspalvelun Laatutyö- tunnustukset
Kilpailuun pääset mukaan kahdella eri tapaa:
1) Osallistumalla Contact Center Assessment -ohjelmaan ja ilmoittautumalla kilpailuun keväällä 2018.
2) Tekemällä Assessmentin ohjattuina työpajoina ja ilmoittautumalla kilpailuun kesäkuun 2018 loppuun mennessä.
"TVR:n vakuutusyksikkö voitti tämän vuoden Contact Center -asiakaspalvelukilpailun. Ykkössijan merkittävyyttä korostaa se, että nyt voittajaksi valittiin kilpailun historiassa ensimmäisen kerran julkinen asiantuntijaorganisaatio. Voittajan valinnan perusteluissa korostettiin muun muassa seuraavia asioita: asiakaspalveluyksikössä toimitaan asiakaspalvelutyön ja - johtamisen parhaiden käytäntöjen mukaan, organisaatio on erittäin asiakasmyönteinen, joka toimii palveluliiketoiminnan periaattein ja arvoin, osaamisen kehittämiseen panostetaan - työntekijäkokemus on näkyvästi esillä keskeisenä tulevaisuuden menestystekijänä."
Voittajat 1999 - 2017
2017 Työttömyysvakuutusrahasto (TVR), Vakuutusyksikkö
2016 Aktia Pankki Oyj / Contact Center
2015 DHL Express, Customer Service
2014 Gigantti Contact Center
2013 Verohallinto (Vuoden asiakaspalveluteko)
2012 DHL Express
2011 Nordea Asiakaspalvelu
2010 TeliaSonera Finland Oyj:n Mobiililiiketoiminnan
Kuluttaja-asiakaspalvelu
2009 OP-Keskuksen Yhteyskeskus
Y-tunnus: 1925869-3
Pasilanraitio 9
00240 Helsinki
Wakarun tuottamasta Oppia.fi - Oppimisen verkkokaupasta löydät asiakaspalvelukoulutuksia ja ajankohtaiset tapahtumat.
Vuoden Service Desk kisaa järjestää
Wakarun Asiakaspalveluverkosto Wave, joka kuuluu Wakaru Osakeyhtiöön.
Mikä on Vuoden Contact Center -kilpailu?
Vuoden Contact Center -tittelistä kisaavat Suomen parhaat contact center tiimit! Wave eli Wakarun Asiakaspalveluverkosto järjestää Vuoden Contact Center -kilpailun yhteistyössä Kehittämistoimisto Prakto Oy:n ja Palvelu Plus Oy:n kanssa. Contact Center Assessment -ohjelmassa (CCA) palvelukeskuksen toiminta arvioidaan kuuden keskeisen osa-alueen osalta.
Ilmoittautuminen kilpailuun ja Contact Center Assessment -ohjelmaan alkaa viikolla 9 (2018).
Contact Center Assessment (CCA) on palvelukeskuksen ohjattu 360 arviointi, jossa palvelukeskuksen eri henkilöstöryhmät tai yksiköt arvioivat toimintaansa parhaisiin cc-johtamisen käytäntöihin peilaten.
Arviointiaikaa on 1.8.2018 asti.
CCA-ohjelmaan osallistumisesta organisaatio saa kompetenssiraportin ja Asiakapalvelun Laatutyö- tunnustuksen kompentenssitasonsa mukaisesti.
Voittaja julkistetaan Yhteys-konferenssissa
Vuoden Contact Center- kilpailun voittaa organisaatio, joka CCA-ohjelmaan osallistuttuaan auditoidaan kilpailun pääarvioijan ja ulkoisen arviointitiimin toimesta vahvimmaksi.
Voittaja julkistetaan vuosittain syyskuussa Yhteys-konferenssissa.
Voittajalla on puheenvuoro omasta toiminnastaan Yhteys-konferenssissa.
Voittajavierailu järjestetään verkostotapaaminen merkeissä järjestetään mahdollisuuksien mukaan seuraavan kevään aikana.
Vuoden 2017 Contact Center TVR, vakuutusyksikkö
Johtajuus
Työntekijäkokemus
Asiakaskokemus
Sidosryhmien, teknologian & tilojen rooli
Prosessit ja palvelut
Tulokset
CC Assessment 2017 ohjelma
Kilpailun hinta
30 ydinkysymystä, yli 130 palvelukeskusjohtamisen käytäntöä toiminnan kehittämiseksi.
Tutustu kriteeristöön.
2008 Stockmannin kanta-asiakaspalvelu
2007 Helsingin Sanomien asiakaspalvelu
2006 Hobby Hallin puhelinasiakaspalvelu
2005 Aurinkomatkojen Contact Center
2004 VR Yhteyskeskus
2003 Radiolinjan Contact Center -palvelut
2002 Sonera Entrum Oy
2001 Silja Line Oy
2000 Sonera Entrum Oy
1999 Osuuspankin Puhelinpankki
Anna tunnustusta loistokollegalle!
Vuoden Henkilökilpailutitteleistä kisaavat erinomaiset osaajat! Löytyykö yksiköstäsi Vuoden Palveluasiantuntija tai Vuoden Palveluesimies? Kilpailu on avoin kaikille asiakaspalveluille, niin service deskeille kuin contact centereille. Isoille sekä pienille tiimeille! Voittaja voi olla vasta-alkaja tai pidemmän taipaleen kulkenut asiakaspalvelun ammattilainen.
Voittajavierailu
Vuoden Contact Center julkistetaan syksyisin järjestettävässä Yhteys asiakaspalvelukonferenssissa. Perinteisesti seuraavana keväänä voittajatiimi kutsuu halukkaat luokseen Voittajavierailulle.
Aamupäivän ajan kestävässä tilaisuudessa voittajatiimi esittelee toimintaansa ja ottamiaan kehitysaskeleita ja vieraat pääsevät esittämään voittajatiimille kysymyksiä heidän toiminnastaan. Vierailut on koettu palkitsevina mahdollisuuksina oppia uutta ja verkostoitua muiden alalla toimijoiden kesken. Vierailut ovat osa Wave asiakaspalveluverkoston jäsentoimintaa ja jäsenille maksuttomia.
Keväällä 2018 teimme erittäin onnistuneen vierailun hallitsevan Vuoden Contact Centerin, Työttömyysvakuutusrahaston (TVR), luokse. Voit lukea lisää vierailun annista Wakarun blogista.