Mikä on Vuoden Service Desk -kilpailu?

Vuoden Service Desk -tittelistä kisaavat Suomen parhaat service desk -tiimit! Kisaan voivat osallistua yksityisen tai julkisen sektorin organisaatiot, niin isot kuin pienet yksiköt. Kilpailussa on yksi sarja. Arvioinnissa huomioidaan yksikön koko, toiminnan luonne ja sen luomat tarpeet.

Arviointiin on Kansainvälisen HDI-tukipalvelustandardin (The HDI Support Center Standard 2014) lisäksi sisällytetty ITILiä eli IT -palvelunhallinnan parhaita käytäntöjä sekä soveltuvia osia ISO/IEC 20000 -standardista.

Kilpailuprosessi

Wave Wakaru Asiakaspalveluverkosto

Onko teidän tiiminne seuraava 

Vuoden Contact Center?

Vuoden Contact Center -kilpailu on järjestetty jo vuodesta 1999 lähtien.

Wave eli Wakarun Asiakaspalveluverkosto järjestää kilpailun yhteistyössä Kehittämistoimisto Prakto Oy:n ja Palvelu Plus Oy:n kanssa.

Kilpailu sopii pienille ja suurille palvelukeskuksille ja on toimialariippumaton.

Contact Center -kilpailu ja Asiakaspalvelun Laatutyö- tunnustukset

Kilpailuun pääset mukaan kahdella eri tapaa: 

1) Osallistumalla Contact Center Assessment -ohjelmaan ja ilmoittautumalla kilpailuun keväällä 2018.

2) Tekemällä Assessmentin ohjattuina työpajoina ja ilmoittautumalla kilpailuun kesäkuun 2018 loppuun mennessä.


Lue lisääLue lisää voittajavierailusta TVR:lle

Alma Consumerin asiakaspalvelu toimii osana liiketoimintayksikön sisältömyyntiä, jonka tehtävänä on kasvattaa digitaalisten palvelujen käyttöä, hankkia uusia tilaajia, vahvistaa lukijasuhteita ja palvella asiakkaita laadukkaasti. Asiakaspalvelu tuotetaan aktiivisessa kumppanuussuhteessa Webhelp Nordicin kanssa. 

Voittajat 1999 - 2018

2018     Alma Consumer yhteistyössä Webhelp Nordicin kanssa

2017     Työttömyysvakuutusrahasto (TVR), Vakuutusyksikkö

2016     Aktia Pankki Oyj / Contact Center

2015     DHL Express, Customer Service

2014     Gigantti Contact Center

2013     Verohallinto (Vuoden asiakaspalveluteko)

2012     DHL Express

2011     Nordea Asiakaspalvelu

2010     TeliaSonera Finland Oyj:n Mobiililiiketoiminnan
             Kuluttaja-asiakaspalvelu

2009     OP-Keskuksen Yhteyskeskus

Y-tunnus: 1925869-3
Kyllikinportti 2
00240 Helsinki

Wakarun tuottamasta Oppia.fi - Oppimisen verkkokaupasta löydät asiakaspalvelukoulutuksia ja ajankohtaiset tapahtumat.

Vuoden Service Desk kisaa järjestää 
Wakarun Asiakaspalveluverkosto Wave, joka kuuluu Wakaru Osakeyhtiöön.

Mikä on Vuoden Contact Center -kilpailu?

Vuoden Contact Center -tittelistä kisaavat Suomen parhaat contact center tiimit! Wave eli Wakarun Asiakaspalveluverkosto järjestää Vuoden Contact Center -kilpailun yhteistyössä Kehittämistoimisto Prakto Oy:n ja Palvelu Plus Oy:n kanssa. Contact Center Assessment -ohjelmassa (CCA) palvelukeskuksen toiminta arvioidaan kuuden keskeisen osa-alueen osalta.

Lue lisää Vuoden Service Desk kilpailusta

Ilmoittautuminen kilpailuun ja Contact Center Assessment -ohjelmaan alkaa taas alkuvuodesta 2019.

Contact Center Assessment (CCA) on palvelukeskuksen ohjattu 360 arviointi, jossa palvelukeskuksen eri henkilöstöryhmät tai yksiköt arvioivat toimintaansa parhaisiin cc-johtamisen käytäntöihin peilaten.

Arviointiaikaa on elokuuhun 2019 asti.

CCA-ohjelmaan osallistumisesta organisaatio saa kompetenssiraportin ja Asiakapalvelun Laatutyö- tunnustuksen kompentenssitasonsa mukaisesti.

Voittaja julkistetaan Yhteys-konferenssissa

Vuoden Contact Center- kilpailun voittaa organisaatio, joka CCA-ohjelmaan osallistuttuaan auditoidaan kilpailun pääarvioijan ja ulkoisen arviointitiimin toimesta vahvimmaksi. 

Voittaja julkistetaan vuosittain syyskuussa Yhteys-konferenssissa.
Voittajalla on puheenvuoro omasta toiminnastaan Yhteys-konferenssissa. 

Voittajavierailu järjestetään verkostotapaaminen merkeissä järjestetään mahdollisuuksien mukaan seuraavan kevään aikana.

Vuoden 2018 Contact Center Alma Consumer yhteistyössä Webhelp Nordicin kanssa

Johtajuus

Työntekijäkokemus

Asiakaskokemus

Sidosryhmien, teknologian & tilojen rooli

Prosessit ja palvelut

Tulokset

CC Assessment 2018 ohjelma

Kilpailun hinta


Lue lisää

30 ydinkysymystä, yli 130 palvelukeskusjohtamisen käytäntöä toiminnan kehittämiseksi. 
Tutustu kriteeristöön.

Lataa kriteeristö

2008     Stockmannin kanta-asiakaspalvelu

2007     Helsingin Sanomien asiakaspalvelu

2006     Hobby Hallin puhelinasiakaspalvelu

2005     Aurinkomatkojen Contact Center

2004     VR Yhteyskeskus

2003     Radiolinjan Contact Center -palvelut

2002     Sonera Entrum Oy

2001     Silja Line Oy

2000     Sonera Entrum Oy

1999     Osuuspankin Puhelinpankki

Anna tunnustusta loistokollegalle!

Vuoden Henkilökilpailutitteleistä kisaavat erinomaiset osaajat! Löytyykö yksiköstäsi Vuoden Palveluasiantuntija tai Vuoden Palveluesimies? Kilpailu on avoin kaikille asiakaspalveluille, niin service deskeille kuin contact centereille. Isoille sekä pienille tiimeille! Voittaja voi olla vasta-alkaja tai pidemmän taipaleen kulkenut asiakaspalvelun ammattilainen. 

Lue lisää henkilökisoistaLue lisää voitosta

Voittajavierailu

Vuoden Contact Center julkistetaan syksyisin järjestettävässä Yhteys asiakaspalvelukonferenssissa. Perinteisesti seuraavana keväänä voittajatiimi kutsuu halukkaat luokseen Voittajavierailulle. 

Aamupäivän ajan kestävässä tilaisuudessa voittajatiimi esittelee toimintaansa ja ottamiaan kehitysaskeleita ja vieraat pääsevät esittämään voittajatiimille kysymyksiä heidän toiminnastaan. Vierailut on koettu palkitsevina mahdollisuuksina oppia uutta ja verkostoitua muiden alalla toimijoiden kesken. Vierailut ovat osa Wave asiakaspalveluverkoston jäsentoimintaa ja jäsenille maksuttomia.

Keväällä 2018 teimme erittäin onnistuneen vierailun syksyllä 2017 palkitun Vuoden Contact Centerin, Työttömyysvakuutusrahaston (TVR), luokse. Voit lukea lisää vierailun annista Wakarun blogista.