- Wave Akatemia
- Yhteisöohjautuvat tiimit – teoriasta tekoihin
- Asenteet ja persoona asiakaspalvelussa
- Innosta ja innostu
- Kirjallisen asiakaspalvelun kulmakivet
- Kuuntelemisen taidot asiakaspalvelussa
- Vakuuttava puhe ja ääni
- Vakuuttava ja vaikuttava asiakaspalvelu
- Voittavaa tiimiä rakentamassa
- Johdanto palvelujohtamiseen
- LUONTAISET TAIPUMUKSET™ perusvalmennus
- Asiakaspalvelun arviointilomakkeen kehittäminen
- Uusi esihenkilö – inspiroidu lähijohtamisesta
- Laatua asiakaskohtaamisiin
- Tahtotilasta tavoitteiksi ja tekemiseksi
- ITIL® 4 Foundation
- Teemaluennot
ITIL® 4 Foundation
Tarjolla on sertifioiva valmennus joko asiakaskohtaisena tai avoimena toteutuksena:
ITIL® 4 Foundation (2 pv) esittelee osallistujille palveluiden hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liiketoiminnan odotuksiin. Valmennuksen jälkeen osallistujat tunnistavat IT-palvelunhallinnan avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat ITILin käytön hyödyt organisaatiossa.
Wave-jäsenetu: Avoimet ITIL Foundation -toteutukset Wave-jäsenille sopimushintaan, jonka näet Oppiasta.
Tavoite
Valmennus esittelee palveluiden hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liiketoiminnan odotuksiin. Koulutuksen jälkeen tunnistat IT-palvelunhallinnan avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostat ITILin käytön hyödyt organisaatiossa. Päivien jälkeen sinulla on hyvät valmiudet suorittaa ITIL 4 Foundation -sertifiointitesti hyväksytysti.
Kohderyhmä
Sertivioiva valmennus on suunnattu IT-johdolle, kuten tietohallintojohtajille ja -päälliköille, senior-tason IT-päälliköille, projektipäälliköille, tiiminvetäjille, IT-asiantuntijoille sekä IT-päälliköille ja -konsulteille. Koulutus soveltuu hyvin myös kaikille niille, joiden työtehtävät käsittävät IT-palveluiden ostamiseen tai hyödyntämiseen liittyviä tehtäviä.
Esitietovaatimukset
Kurssille ei ole esitietovaatimuksia.
Koulutuspäivän aikataulu
Koulutuspäivän aikataulu on klo 9-17.
Ohjelma
ITIL on kokoelma parhaita käytäntöjä IT-palveluiden toimittamiseen ja IT-Infrastruktuurin hallintaan. ITIL:ssä määritellyt palvelunhallinnan käytännöt ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti. ITIL 4:n mukaan nämä palvelunhallinnan ideat ja käytännöt esitellään seuraavasti:
- Palvelun arvojärjestelmä (Service Value System, SVS)
- ITIL 4:n 7 ohjaavaa periaatetta (guiding principles)
- ITILin näkemys arvoketjuihin (Service Value Chain)
- Palvelunhallinnan neljä ulottuvutta
- 34 käytäntöä (practice), joista kurssilla käsitellään tarkemmin 18
- Peruskäsitteitä palvelunhallinnasta ja myös muista viitekehyksistä (Lean IT, Agile, DevOps, organisaation muutoksen johtaminen) poimittuna ja palvelunhallinnan kontekstiin sovellettuna
Mainitut osa-alueet muodostavat palvelun elinkaarelle kehyksen, jonka avulla palvelu vastaa paremmin liiketoiminnan tarpeisiin liiketoiminnan arvoja arvioitaessa.
itSMF Finland ry on epävirallisesti suomentanut tärkeimmät käsitteet. Sanaston voita ladata täältä.
Valmentajat
Valmentajina toimivat Wakarun kokeneet ja ITIL-sertifoidut valmentajat.
Materiaali
Materiaali on englanninkielinen. Kurssimateriaali toimitetaan pdf-muodossa (kannattaa ottaa oma tabletti tai läppäri mukaan, jolta voi lukea materiaalia kurssin aikana).
Osaamisen todistaminen sertifioinnilla
Tehtävät harjoitukset valmentavat samalla osallistujia sertifiointitestiin. Sertifiointi mahdollistaa jatko-opiskelun seuraaville tasoille. Tentti on monivalintakoe, ja se on mahdollista tehdä paperimuodossa joko valmennuspaikalla tai oman aikataulun mukaan varaamalla voucherilla online-tentti.
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
The SwirlTM is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.