Vuoden asiakaspalvelu -kilpailu 

Miten kilpailu etenee? 

Kilpailun vaiheet

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen Vuoden asiakaspalvelu -kilpailuun on alkanut. Kilpailuun pääsee mukaan ilmoittautumalla ja tekemällä toiminnan itsearvioinnin (kilpailumenetelmällä) kisaan 22.5.2021 mennessä.

  • kilpailuun ilmoittautuminen 1.2. alkaen
  • toiminnan itsearviointi 22.5. mennessä
  • arviointikeskustelut 31.5. – 16.6.
  • arviointitiimin palauteraportit 30.8. mennessä.
  • voittajan julkistus ja puheenvuoro Yhteys 16.9.

Itsearviointi

Asiakaspalvelun kompetenssi on palvelukeskuksen ohjattu 360 arviointi, jossa palvelukeskuksen eri henkilöstöryhmät tai yksiköt arvioivat toimintaansa parhaisiin cc-johtamisen käytäntöihin peilaten.

Kilpailun arviointimateriaalin palautuspäivä 22.5.2021 mennessä.

Finalistit ja arviointikäynti

Kilpailun järjestäjät Wakaru Oy:n Wave asiakaspalveluverkoston ja Kehittämistoimisto Prakto Oy:n asiantuntijat valitsevat kilpailun finalistit, joille tehdään arviointikäynti. Arviointikäynnit järjestetään touko-kesäkuussa. Vuoden asiakaspalvelu -tunnustus myönnetään organisaatiolle, jonka arviointitulokset  arviointimittariston perusteella ovat parhaat ja toiminta esimerkillistä. Lisäksi muulle kärkikolmikosta myönnetään Asiakapalvelun Laatutyö-tunnustuksen kompentenssitasonsa mukaisesti. Jokainen osallistuja saa kirjallisen arviointiraportin.

Voittajajulkistus Yhteys-konferenssissa

Vuoden asiakaspalvelu -kilpailun voittaa organisaatio, joka osallistuttuaan auditoidaan kilpailun pääarvioijan ja ulkoisen arviointitiimin toimesta vahvimmaksi.

Voittaja julkistetaan vuosittain syksyllä Yhteys-konferenssissa ja voittajalla on puheenvuoro omasta toiminnastaan Yhteys-konferenssissa.

Voittajavierailu

Voittajavierailu järjestetään verkostotapaaminen merkeissä mahdollisuuksien mukaan seuraavan kevään aikana joko paikan päällä tai virtuaalisena vierailuna tilaisuutena.

Aamupäivän ajan kestävässä tilaisuudessa voittajatiimi esittelee toimintaansa ja ottamiaan kehitysaskeleita ja vieraat pääsevät esittämään voittajatiimille kysymyksiä heidän toiminnastaan. Vierailut on koettu palkitsevina mahdollisuuksina oppia uutta ja verkostoitua muiden alalla toimijoiden kesken. Vierailut ovat osa Wave asiakaspalveluverkoston jäsentoimintaa ja jäsenille maksuttomia.

Tammikuussa 2019 vierailimme Webhelp Nordicin ja Alma Consumerin luona voittajavierailun merkeissä. Blogin voit lukea täältä!

Keväällä 2018 teimme erittäin onnistuneen vierailun syksyllä 2017 palkitun Vuoden Contact Centerin, Työttömyysvakuutusrahaston (TVR), luokse. Voit lukea lisää vierailun annista Wakarun blogista täältä.

Miksi kannattaa osallistua kilpailuun?