Vuoden Contact Center -kilpailu 

Miten kilpailu etenee? 

Kilpailun vaiheet

Ilmoittautuminen – vuoden 2020 aikataulu julkaistaan myöhemmin!

Ilmoittautuminen Vuoden Contact Center -kilpailuun ja Contact Center Assessment -ohjelmaan on alkanut. Kilpailuun pääsee mukaan tekemällä toiminnan itsearvioinin (CCA-menetelmällä) ja ilmoittautumalla kisaan 28.6.2019 mennessä.

Itsearviointi

Contact Center Assessment (CCA) on palvelukeskuksen ohjattu 360 arviointi, jossa palvelukeskuksen eri henkilöstöryhmät tai yksiköt arvioivat toimintaansa parhaisiin cc-johtamisen käytäntöihin peilaten.

Arviointiaikaa on elokuuhun 2019 alkuun asti.

Finalistit ja arviointikäynti

Viikolla 31, 2019 kilpailun järjestäjät Wakaru Oy:n Wave asiakaspalveluverkosto  ja Kehittämistoimisto Prakto Oy:n asiantuntijat valitsevat kilpailun finalistit, joille tehdään arviointikäynti viikolla 33, 2019. Vuoden Contact Center -tunnustus myönnetään organisaatiolle, jonka arviointitulokset CCA:n arviointimittariston perusteella ovat parhaat ja toiminta esimerkillistä.

CCA-ohjelmaan osallistumisesta organisaatio saa kompetenssiraportin ja Asiakapalvelun Laatutyö-tunnustuksen kompentenssitasonsa mukaisesti.

Voittajajulkistus Yhteys-konferenssissa

Vuoden Contact Center- kilpailun voittaa organisaatio, joka CCA-ohjelmaan osallistuttuaan auditoidaan kilpailun pääarvioijan ja ulkoisen arviointitiimin toimesta vahvimmaksi.

Voittaja julkistetaan vuosittain syyskuussa Yhteys-konferenssissa.
Voittajalla on puheenvuoro omasta toiminnastaan Yhteys-konferenssissa.

Voittajavierailu järjestetään verkostotapaaminen merkeissä järjestetään mahdollisuuksien mukaan seuraavan kevään aikana.

Voittajavierailu

Vuoden Contact Center julkistetaan syksyisin järjestettävässä Yhteys asiakaspalvelukonferenssissa. Perinteisesti seuraavana keväänä voittajatiimi kutsuu halukkaat luokseen Voittajavierailulle.

Aamupäivän ajan kestävässä tilaisuudessa voittajatiimi esittelee toimintaansa ja ottamiaan kehitysaskeleita ja vieraat pääsevät esittämään voittajatiimille kysymyksiä heidän toiminnastaan. Vierailut on koettu palkitsevina mahdollisuuksina oppia uutta ja verkostoitua muiden alalla toimijoiden kesken. Vierailut ovat osa Wave asiakaspalveluverkoston jäsentoimintaa ja jäsenille maksuttomia.

Tammikuussa 2019 vierailimme Webhelp Nordicin ja Alma Consumerin luona voittajavierailun merkeissä. Blogin voit lukea täältä!

Keväällä 2018 teimme erittäin onnistuneen vierailun syksyllä 2017 palkitun Vuoden Contact Centerin, Työttömyysvakuutusrahaston (TVR), luokse. Voit lukea lisää vierailun annista Wakarun blogista täältä.

Miksi kannattaa osallistua kilpailuun?