Wave Akatemia 

Kohti asiakaspalvelun erinomaisuutta  

Varaa valmennus!

ITIL 4 Overview, palvelunhallinnan perusteet

Opi palveluiden hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liiketoiminnan odotuksiin. Valmennuksen jälkeen osallistujat tunnistavat IT-palvelunhallinnan avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat ITILin käytön hyödyt organisaatiossa.

Tavoite

Valmennus esittelee osallistujille palveluiden hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liiketoiminnan odotuksiin. Valmennuksen jälkeen osallistujat tunnistavat IT-palvelunhallinnan avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat ITILin käytön hyödyt organisaatiossa.

Palautetta valmennuksesta

“Erittäin hyvin koottu kokonaisuus ja hyvin tuli asia selville sekä selkeästi näytettynä.”

“Minulle juuri sopiva kokonaisuus ja sopiva lähtötaso.”

“Kouluttajalla oli rento ja luonteva tapa esittää asioita. Helppo seurata ja mukava kuunnella.”

“Hyvä yleiskatsaus! Kiitos!”

Kohderyhmä

Valmennus on suunnattu IT-johdolle, kuten tietohallintojohtajille ja -päälliköille, senior-tason IT-päälliköille, projektipäälliköille, tiiminvetäjille, IT-asiantuntijoille sekä IT-päälliköille ja -konsulteille. Kurssi soveltuu hyvin myös kaikille niille, joiden työtehtävät käsittävät IT-palveluiden ostamiseen tai hyödyntämiseen liittyviä tehtäviä.

Esitietovaatimukset

Kurssille ei ole esitietovaatimuksia.

Ohjelma
Valmennus on johdanto palveluhallinnan perusteisiin ITIL 4:n mukaisesti. IT Infrastructure Library (ITIL) on kokoelma parhaita käytäntöjä IT-palveluiden toimittamiseen ja IT-Infrastruktuurin hallintaan. ITIL:ssä määritellyt palvelunhallinnan käytännöt ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti. ITIL 4:n mukaan nämä palvelunhallinnan ideat ja käytännöt esitellään seuraavasti:

  • Peruskäsitteitä palvelunhallinnasta ja myös muista viitekehyksistä (Lean IT, Agile, DevOps, organisaation muutoksen johtaminen) poimittuna ja palvelunhallinnan kontekstiin sovellettuna
  • Palvelunhallinnan neljä ulottuvutta
  • ITIL 4:n 7 ohjaavaa periaatetta (Guiding Principles)
  • Palvelun arvojärjestelmä (Service Value System, SVS)
  • ITILin näkemys arvoketjuihin (Service Value Chain)
  • 34 käytäntöä (Practice)

Mainitut osa-alueet muodostavat palvelun elinkaarelle kehyksen ja sisällön, jonka avulla palvelu vastaa paremmin liiketoiminnan tarpeisiin liiketoiminnan arvoja arvioitaessa.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited.
Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.

Valmentajat

Valmentajina toimivat Wakarun kokeneet ja ITIL-sertifoidut valmentajat.

Kurssimateriaali

Kurssimateriaali on suomenkielinen.

Hinta

3 h avoin etävalmennus – valittavanasi on joko osallistujakohtainen paikka tai UNLIMITED -yrityspaketti.

  • 290 €+alv/osallistuja, Wave-jäsenille 250 €
  • 1 290 €+alv/yritys UNLIMITED Yrityspaketti, Wave-jäsenille 990 €. Lippupaketti sisältää rajoittamattoman määrän lippuja kyseiseen etävalmennukseen. Yrityksen henkilöstö tunnistetaan verkkokaupassa sähköpostista kirjautumisen yhteydessä.

Wave-jäsenhinta päivittyy ostoskorissa, kun olet kirjautunut työsähköpostilla Oppiaan. Tarkista voimassaolevat jäsenyydet tästä. Tutustu Wave-jäsenyyteen!

Haluatko asiakaskohtaisen valmennuksen?

Yrityskohtaisen toteutuksen hinta on 1 590 €+alv, Wave-jäsenyrityksille 1 290 €. Ota yhteyttä: TImo Keinänen, timo.keinanen(at)wakaru.fi tai 040 573 7790.

Varaa tämä valmennus!