Asiakaspalvelun tarinat blogeina

Lue asiakaspalveluaiheisia blogeja

Blogit

Tältä sivulta löydät Waven tuoreimmat kirjoitukset. Menneet tarinat kuluneilta vuosiltamme löydät täältä.

Asiakaspalvelun Vuoden Henkilövoittajat palkittiin Yhteydessä

Wave asiakaspalveluverkosto jakaa vuosittain Yhteys-konferenssissa tunnustusta menestyksekkäästä työstä asiakaspalvelun parissa. Vuoden Henkilökilpailu on kaikille avoin ja siihen saa jokainen ilmoittaa maksutta omat ehdokkaansa. Tänä vuonna kilpailuun ilmoitettiin runsaasti ehdokkaita. Kilpailu on jaettu kahteen sarjaan: Vuoden Palveluasiantuntija ja Vuoden Palveluesimies. Kaikki finalistit erottuivat ennen kaikkea erittäin kattavasti laadituista ja perustelluista hakemuksista. Tämän jälkeen finalistit haastateltiin puhelimitse […]

Lue lisää

Telia End User Service Desk Vuoden Service Desk 2020 -voittoon

Yhteys-konferenssissa vaalitaan asiakaspalvelun erinomaisuutta vuosittain. Vuoden Service Desk -kilpailuvoittoon nousi tänä vuonna korkeimmilla pisteillään Telia End User Service Desk.  Voittaja palkittiin 10.11.2020 Yhteys-konferenssin avauksessa Messukeskuksessa, Helsingissä. Palkinnon voittajalle antoivat kilpailun pääarvioija Liisa Torkkeli, Waven liiketoimintajohtaja, Timo Keinänen sekä ja QualityDeskin toimitusjohtaja Ville Mikkonen. Palkinnon pokkasivat paikan päällä telialaisista Ilkka Kivikäs ja Topi Rytkönen. Tapahtumapäivän lopussa myönnettin Vuoden Service Desk 2020 […]

Lue lisää

Fortum asiakaspalvelu Vuoden Contact Center 2020 -voittoon

Yhteys-konferenssissa vaalitaan asiakaspalvelun erinomaisuutta vuosittain. Vuoden Contact Center -kilpailuvoittoon ylsi tänä vuonna Fortum asiakaspalvelu. Wave asiakaspalveluverkosto palkitsi voittajan 10.11.2020 Yhteys-konferenssin avauksessa Messukeskuksessa, Helsingissä. Palkinnon ojensivat Fortumin tiimille Waven liiketoimintajohtaja Timo Keinänen ja QualityDeskin toimitusjohtaja Ville Mikkonen. Voittopystin ja palkinnon vastaanottivat Ville Nuutinen ja Reetta Vuorela Fortumilta. Vuoden Contact Center -kilpailu on järjestetty Waven toimesta jo vuodesta 1999. Kilpailu […]

Lue lisää

Asiakaspalvelu keskiössä vuosittain Asiakaspalveluviikolla

Asiakaspalveluviikko järjestettiin kolmatta kertaa Wave asiakaspalveluverkoston toimesta. Mukaan ilmoittautui yli 90 organisaatiota, eli kasvua viime vuoteen oli huimat 25 prosenttia. Välillä hienosti mainitaan, että asiakaspalveluviikko on joka päivä. Tätä järjestäjän roolissa Waven puolella myös toivomme. Tämä ei kuitenkaan jokapäiväisesti näy positiivisina nostoina mediassa tai sosiaalisessa mediassa. Asiakaspalvelun työ on usein melko hektistä eikä siinä arjen kiireessä ehdi […]

Lue lisää

TIEDOTE: Asiakaspalveluviikkoa vietetään jälleen lokakuussa

TIEDOTE – Asiakaspalveluviikkoa juhlistavat mm. HSY, Oma Säästöpankki Oyj, Call Waves Solutions Finland Oy, Yleinen Työttömyyskassa YTK, DNA, Gofore ja Satasairaala Asiakaspalveluviikkoa on vietetty kansainvälisesti jo 90-luvulta saakka. Sitä vietetään perinteisesti lokakuun ensimmäisellä täydellä viikolla. Asiakaspalveluviikkoa Suomessa järjestävä Wave – Wakaru asiakaspalveluverkosto toivoo teemaviikon rantautuvan pohjoiseen pysyvästi vuosittain toistuvaksi perinteeksi. Alunperin Yhdysvalloissa alkunsa saaneen asiakaspalveluviikon tavoitteena […]

Lue lisää

Innostu ja innosta

Kuuntele tämä podcastina tästä! Olen sarjayrittäjä, aviomies ja kolmen lapsen isä. Innostun ja innostan työkseni kotona, töissä ja vapaa-ajalla. Minulta usein kysytään, miksi lähden uuteen yritykseen, vapaaehtoistoimintaan tai ideaan mukaan. Lyhyt vastaus on, että nautin työskentelystä innostavassa ympäristössä ja positiivinen sekä luova ilmapiiri imaisee minut nopeasti mukaansa. Tunnen merkityksellisyyttä, kun ideoita pyöritellään ja toteutetaan pikavauhtia. […]

Lue lisää

Eläketurvakeskuksen palkittu asiakaspalvelu: Yhteisenä vastuuna osana kokonaisuutta

Eläketurvakeskuksen asiakaspalvelu avasi ovet Wave-jäsenille 3. maaliskuuta. Vierailulla kuulimme yrityksen asiakaspalvelun merkittävästä uudistuksesta sekä Vuoden Contact Center -kilpailukokemuksista. Eläketurvakeskus palkittiin vuoden 2019 kilpailussa Asiakaspalvelun Laatutyötunnustuksella. Vierailu kokosi paikan päälle 60 asiakaspalvelun ammattilaista tutustumaan Eläketurvakeskuksen asiakaspalvelun läpikäymään muutokseen ja siihen, miten asiakaspalvelu toimii nyt uudistetussa muodossaan. Tunnelma oli avoin ja lämmin, ja ehkäpä juuri sen ansioista […]

Lue lisää

Skype for Business Online ”End of life” – mahdollisuus työntekijäkokemukselle

Wave-jäsenblogi by AINIA Hei organisaatio, on aika laatia 0365 Teams-siirtymäsuunnitelma! Skype for Business Online ”End of life” on virallisesti 31. heinäkuuta 2021. Jos tekin olette siirtyneet jo Teamsiin tai tämä on roadmapillanne, jatka lukemista. Työntekijäkokemuksen merkitys Nykypäivän työntekijäkokemus syntyy toki merkityksellisyyden sekä inhimillisyyden tunteista ja psykologisesta turvallisuudesta, mutta erityisesti päivittäinen arki- sekä työvälineiden toimivuus vaikuttaa […]

Lue lisää

CCD 2020 asiakaspalvelun tunnelmassa 10 vuotta

CCD 2020 Asiakaspalvelun ajankohtaispäivä järjestettiin 12. helmikuuta Messukeskuksessa Helsingissä. Päivä kokosi paikalle yli 350 asiakaspalvelun ja -kokemuksen ammattilaista yhdessä rinnakkaistapahtuma #Kohtaamisia20 kanssa. CCD 2020 keskeinen teema oli työntekijäkokemus ja tunteet asiakaspalvelussa. 100 % suosittelee CCD Asiakaspalvelun ajankohtaispäivä -tapahtumaa Olipa hyvä! Ajankohtainen aihe joka esitettiin hyvin. Ajatusta herättävä, konkreettinen ja mielenkiintoinen esitystapa. Tykkäsin! Kiitos! Palaute Minna Koskelon […]

Lue lisää

Vuosi voiton jälkeen: Mitä kuuluu Vuoden Contact Center 2018?

Syksyllä 2018 vuosittaisessa Yhteys asiakaspalvelukonferenssissa kruunattiin Vuoden Contact Center -kilpailun voittajaksi Alma Consumer yhdessä Webhelp Nordicin kanssa. Voitto tulikin ennätyspisteillä. Kysyimme nyt vuosi voiton jälkeen, minkälainen kokemus kilpailu oli, miten se vaikutti ja miten voitto koettiin asiakaspalvelussa. Tästä meille kertoivat asiakaspalvelupäällikkö Jari Toivonen Alma Consumerista ja maajohtaja Anu Korhonen Webhelp Nordic Oy:stä. ”Palvelu tuotetaan aktiivisessa […]

Lue lisää

Waven Vuosikertomus 2019 – Erinomaisen asiakaspalvelun puolesta

Vuosi 2019 jää Wave asiakaspalveluverkoston historiaan erityisenä vuotena. Saimme asiakaspalvelulle näkyvyyttä sekä pystyimme tukemaan organisaatioita asiakaspalvelun kehitystyössä. Vuoden aikana järjestimme niin maksullisia ammattitapahtumia kuin useampia maksuttomia jäsentapahtumia, jotka mahdollistivat verkostoitumisen yli organisaatiorajojen, ja tapahtumat keräsivät kerta kerran jälkeen ennätysyleisön. Verkostoomme liittyi joukko uusia innokkaita organisaatiota, joille asiakaspalvelu sekä -kokemus ovat merkittäviä asioita. Vuoden aikana olemme […]

Lue lisää

Vuosi voiton jälkeen: Mitä kuuluu Vuoden Service Desk 2018?

Vuoden Service Desk 2018 – vuosi voiton jälkeen Vuosi voiton jälkeen -juttusarjassa kysymme aiemman vuoden voittajilta, mitä kehitysaskelia he ovat ottaneet vielä voittonsa jälkeen ja miten kisakokemus ja voitto ovat heitä hyödyttänyt niin ennen kuin jälkeen kilpailuun osallistumisen. Jyväskyläläinen Inmics pokkasi 6. syyskuuta 2018 Yhteys-asiakaspalvelukonferenssissa Vuoden Service Desk -kilpailuvoiton. Inmics Service Desk tuottaa asiakkailleen tietoteknistä […]

Lue lisää

Waven vuosi maaliin asiakaspalvelun osallistavilla glögeillä

Waven asiakaspalveluverkoston ohjelmalliset glögit kokosi 10. joulukuuta porukan yhteen asiakaspalvelun asioiden pariin nyt kolmatta kertaa. Taitotaloon oli kokoontunut innostunut joukko nykyisistä ja tulevista Wave-jäsenistä. Glögien osallistujat edustivat liki eri 30 yritystä. Iltapäiväkahveilla alkoi iloinen puheensorina ja se jatkui tilaisuuden ajan. Yhdessä opittiin ja verkostoiduttiin. Varsinaisen ohjelman käynnisti Waven liiketoimintajohtaja Timo Keinänen. Tänä vuonna ohjelmassa oli […]

Lue lisää

Tutustumismatka mutkattomaan arkeen – case DNA

DNA piristi Wave asiakaspalveluverkoston jäseniä kutsuessaan meidät tutustumaan mutkattomaan työhön ja yrityksen asiakaspalveluun sekä verkostoitumaan keskusteluryhmiin eri aiheiden parissa. Vierailun suosio oli melkoinen, ja meitä olikin tupa täynnä. Paikalla oli 80 aktiivista ja innostunutta asiakaspalvelun ammattilaista yli 40 eri organisaatiosta. Iltapäivä alkoi henkilöstöjohtaja Marko Rissasen avauksella DNA:n yhdeksän vuotta kestäneestä muutosmatkasta tähän päivään. Muutosmatkaa edelsi […]

Lue lisää

Customers for Life – Freshworks Roadshow

Customers for Life – Freshworks Roadshow, Helsinki Lähdimme Wave asiakaspalveluverkoston tiimin kanssa asiakaskokemuksen, ICT:n ja myynnin ammattilaisille suunnattuun Freshworks Roadshow -tapahtumaan 31. lokakuuta. Päivä kokosi Huone Jätkäsaareen yhteen yli 100 ammattilaista kolmen eri teeman ympärille. Aamu alkoi aamiaisella ja tutustumalla toisiin pöytäkunnittain. Ensimmäisenä estradille asteli Benelux- ja Pohjoismaiden maajohtaja Raymond Hüner Freshworksiltä. Saimme katsauksen, minkälaisen matkan […]

Lue lisää

Asiakaspalveluviikko vaalii asiakastyön tärkeyttä

Asiakaspalveluviikko vaalii asiakastyön tärkeyttä vuosittain Asiakaspalveluviikko järjestettiin toistamiseen Wave asiakaspalveluverkoston toimesta. Mukaan ilmoittautui lähes 70 organisaatiota. Viikon aikana LinkedInissä, Twitterissä sekä Instagramissa oli aktiivista viestintää viikosta. Kaiken kaikkiaan eri kanavissa oli postauksia, tykkäyksiä, jakoja ja videokatseluita yhteensä yli 7000 kappaletta, joten viikko sai runsaasti näkyvyyttä. Näiden lisäksi vielä toki viesti tavoitti vieläkin suuremman yleisön. Waven […]

Lue lisää