– Mari Viljanen-Peuraniemi, Customer Service Manager, Satasairaala | Elokuu 2022
Asiakaspalveluviikko
Asiakaspalveluviikko järjestetään 2.-6.10.2023
Asiakaspalveluviikko – vuosittain lokakuun ensimmäisellä täydellä viikolla
Timanttinen asiakaspalvelu on kilpailuvaltti.
#ASPAVIIKKO23 #asiakaspalveluviikko
“Ilmoittautuisimme taas aspaviikolle.Se on niin hyvä konsepti!”
– Helena Tuovinen, kehityspäällikkö, Asiakaspalveluyksikkö, HSY | Kesäkuu 2022
“Saatiin viimeksi todella upeita kokemuksia ja välitettyä henkilöstölle ansaittua arvostusta sekä kiitosta :)”
– Anton Hyseni, Soldem
”Suosittelen Asiakaspalveluviikkoa kaikille asiakaspalvelun parissa työskenteleville! Viikon aikana saa paljon inspiraatiota, vinkkejä ja ahaa-elämyksiä, jotka voi heti ottaa käyttöön omassa toiminnassa.”
– Nette Leikas, Marketing Coordinator, Puzzel | Kesäkuu 2022
“Asiakaspalveluviikko on huippu! Sen ansiosta kollegamme ja verkostomme tietävät paremmin miten tärkeää ja monipuolista työtä teemme. Se on myös herättänyt muissa kiinnostusta liittyä joukkoomme.
Viikon aktiviteettien aikana hitsaudumme tiiminä entistä enemmän yhteen. Aktiivisuus viikon aikana todellakin kannattaa!”
– Jenna Salo, Service Lead, Futucare – Futurice Oy | Kesäkuu 2022
”Asiakaspalveluviikko tuo positiivista pöhinää arkeen, odotamme sitä jälleen innolla”
– Jyri Pouttu, Liiketoimintajohtaja, VSP | Kesäkuu 2022
Mikä on asiakaspalveluviikko?
Alunperin Yhdysvalloissa alkunsa saaneen teemaviikon tavoitteena on nostaa esille asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen merkitystä liiketoiminnalle ja tarjota mahdollisuus kiittää asiakaspalvelun ammattilaisia hyvästä työstä. Asiakaspalveluviikkoa on vietetty kansainvälisesti jo 90-luvulta saakka.
Wakaru Asiakaspalveluverkosto (Wave) on yli 100 jäsenorganisaation verkosto, jonka tavoitteena on toimia erinomaisen asiakaspalvelun kehittämiseksi ja tueksi. Oli siis luonnollista, että idea asiakaspalveluviikon viettämisestä laajemmin Suomessa tuli Wave-jäseniltä.
Päätimme 2018 ryhtyä tuumasta toimeen ja asiakaspalvelua on vaalittu yhdessä Suomessakin jo useampana vuonna. Suunnittelemme vuosittain viikko-ohjelman ja tuotamme materiaalipaketin. Nyt haluamme kutsua sinut ja organisaatiosi mukaan!
Arvostus syntyy teoista
Anna tunnustusta loistokollegalle, asiakkaalle tai asiakaspalvelijalle!
– Nosta asiakaspalvelun tärkeys koko organisaation tietoon!
– Innosta ja motivoi asiakaspalvelun henkilökuntaa!
– Rakenna tiimihenkeä ja nosta yhdessä tekemisen fiilistä entistä korkeammalle!
– Kiitä asiakkaita ja näytä, että he ovat tärkeitä teille ja saatu palaute on arvokasta!
– Pidä huolta itsestäsi ja tiimistäsi, sillä olette palvelun kantava voimavara!
Osallistumalla viestit omalle asiakaspalveluorganisaatiollesi ja asiakkaillesi asiakaspalvelun arvostuksesta.
Kokemuksia ja tietoa suunnittelun tueksi
Katso Asiakaspalveluviikon Kick Off -tallenne, jossa:
- Kerromme Asiakaspalveluviikosta ja mistä viikossa on kyse
- Saat tiedon, mistä voit lähteä liikkeelle
- Kuulet Goforen ja Satasairaalan kokemuksista Asiakaspalveluviikosta
- Mitä he ovat tehneet viikolla ja millainen tiimi on ollut suunnittelussa
- Miten viikko on koettu yrityksessä
- Mitä positiivista viikosta on saatu itselle, asiakaspalvelulle, yritykselle
Miten pääsemme mukaan?
Katso ilmoittautumisesta tästä.
Ilmoittautumisen jälkeen saat ohjeistusta Asiakaspalveluviikon suunnitteluun, viikko-ohjelman ja logopaketin sekä julkaisemme organisaatiosi logon Osallistujat 2023 -sivulla. Ilmoittauduttuasi saat oikeuden käyttää Asiakaspalveluviikko -logoa omassa markkinointiviestinnäsi.
Kokemuksia Asiakaspalveluviikolta
Katso, mitä kaikkea Asiakaspalveluviikko 2020 piti sisällään ja tunnelmia Asiakaspalveluviikoilta sivustoltamme & Waven blogista.
Palautetta viikon vietosta. Kysyimme, miksi organisaatiot lähtivät viettämään Asiakaspalveluviikkoa.
Summaus Asiakaspalveluviikosta 2020
Tule mukaan juhlistamaan erinomaista asiakaspalvelua!
“Mukana ollaan tänäkin vuonna 🌟. Meillä terveydenhuollossa asiakaspalvelu on erittäin tärkeää ja vaatii herkkyyttä kohdata erilaisia potilaita ja asiakkaita. Asiakaspalveluviikon aikana nostamme taas yhteishengen kattoon ja palkitsemme yksiköitä hyvistä asiakaskokemuksen tuloksista.”